Zasady optymalizacji – cz.3 – Poprawa metatagów i tagu title

Popraw meta tagi i tag <title>

Jak pisałam wcześniej, nie należy blokować meta tagu robots wartością noindex. Jeśli nie ustawimy meta tagu w sekcji <head>, to domyślnie każda strona HTML przyjmuje wartość:

<meta name=”robots” content=”index,follow”>

I jeśli chcemy, żeby strona została zaindeksowana, to tak zostawmy. Jest to informacja dla robotów wyszukiwarek, żeby indeksowały stronę znajdującą się pod danym adresem i żeby śledziły odnośniki, które w niej napotka ( weźmy jako przykład stronę fotografa, np. www.albertguz.pl – jeśli robot wyszukiwarki znajdzie na stronie np. link do galerii zdjęć ( np. fotografia ślubna), to wejdzie na tą stronę i jeśli nie jest blokowana, to ją zaindeksuje.

Z kolei, jeśli ustawimy tag meta name=”robots” na „noindex” to dana strona nie zostanie zapisana w bazie wyszukarki.

Kiedy ustawiać tag na „noindex”?

Ano np. dla stron testowych, strony indeksu wyszukiwania w serwisie, strony logowania, panelu administracyjnego oraz wszystkich stron, których nie chcemy, żeby roboty zaindeksowały. Należy pamiętać, żeby zdjąć ten tag, wdrażając serwis na produkcję.

Jeśli boty wyszukiwarek zaindeksują URL witryny, wyświetlą o niej informację w wynikach wyszukiwania na podstawie wartości metatagów, rich snippetów lub treści strony. Uwaga: to, czy strona zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania zależy od jej pozycji w wynikach dla wyszukiwanej frazy. Opisy mają wspomóc uzyskanie wyższej pozycji, ale jej nie gwarantują.

search

Ustaw dobry tytuł w znaczniku <title></title>

Tytuł to pierwsza rzecz, jaką widzi użytkownik w wynikach wyszukiwania dlatego powinien być:

  1. unikalny w obrębie każdej strony
  2. krótki, opisowy i zachęcający do wejścia na stronę
  3. nie dłuższy niż 512px ~można przyjąć około 60 znaków ( wszystko zależy od litery, np. litera W jest szersza niż i)
  4. powinien w tych 512px zawierać najważniejsze słowa kluczowe 
  5. naturalnie obsadzany keywordsami, unikamy tzn. keyword stuffing – czyli nagminnego powtarzania tych samych słów kluczowych

Prawidłowy tytuł powinien użytkownikowi i botom zorientować się, o czym właściwie jest strona.

Dwa najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu opisu „title”:

– Każda strona ma ten sam tytuł

– Tytuł strony jest listą słów kluczowych zamiast opisywać stronę

Zoptymalizuj <meta name=”description” content=”opis strony” />

Podobno nie ma już większego znaczenia dla wyników wyszukiwania, natomiast należy wziąć pod uwagę że powinien być:

  1. nie dłuższy niż 160 znaków ze spacjami
  2. unikalny
  3. zachęcający użytkownika do kliknięcia

Zoptymalizuj <meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe” />

Podobno nie ma już większego znaczenia dla wyników wyszukiwania.

Dla tych, którzy chcą przetestować wygląd wyniku wyszukiwania w wyszukiwarce, uwzględniając wybrane meta tagi, podaję link do strony, gdzie można taki test przeprowadzić. Dobór meta tagów i tytułu jest ważny nie tylko dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla użytkowników. Ten wynik ma zachęcać do wejścia na stronę.

 

Zapraszam do komentowania. 

http://frontendowo.pl/seo/zasady-optymalizacji-on-page-serwisow-internetowych-cz-2-mapa-serwisu/

Przejdź do początku serii wpisów – Zasady optymalizacji ON-PAGE serwisów internetowych – cz. 1

Dodaj komentarz